Yoga

Yoga betekent verbinden. Als je regelmatig yoga beoefent, verbind je lichaam en geest. De lessen zijn voor iedereen toegankelijk, je hoeft niet lenig te zijn of op je hoofd te staan om mee te kunnen doen. 

 

Hatha Yoga

Deze vorm van yoga is de meest bekende en een rustige vorm van yoga. De asana's (houdingen) worden wat langer aangehouden, zodat er tijd is om te voelen en te ontspannen. Er wordt aandacht besteed aan de ademhaling (pranayama) en meditatie.

Yoga
Vinyasa Flow / Power Yoga

Een krachtige, dynamische vorm van yoga. De oefeningen worden met elkaar verbonden door vloeiende bewegingen en de adem. De zonnegroet in verschillende uitvoeringen staat centraal.

 

Kundalini Yoga

De kundalini-les wordt gegeven zoals onder-

wezen door Yogi Bhajan. Deze vorm van yoga wordt ook wel de yoga van het bewustzijn genoemd. Kundalini yoga maakt je sterk als een leeuw, soepel als een slang, mooi als een prins of prinses en evenwichtig als de zee die zacht glinstert in het maanlicht.

Yin Yoga

Yin Yoga is een stille, meditatieve vorm van yoga en geeft rust en ruimte in lichaam en geest. Je blijft langere tijd in één positie. Deze vorm van yoga is ook heel geschikt voor mensen met klachten van fysieke aard (o.a. rug- en bekken-klachten). In iedere les is er een bodyscan, aandacht voor de ademhaling en ontspanning.

 

Stress Relief

Een yogales met houdingen uit de yinyoga, hatha en vinyassa, plus ademhalings­oefeningen en meditatie. Deze vorm van yoga brengt een diepe ontspanning en rust in het hoofd.

Yoga Relax / Yoga Plus

Een aangepaste vorm van yoga speciaal voor mensen met fysieke beperkingen of blessures. Er kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van een stoel als zitten op de grond niet gaat. De houdingen zijn vooral bedoeld om te herstellen en fysiek weer sterker te worden. Ook voor ouderen en zwangeren zeer geschikt.

Aerial Yoga

Jij, een doek en de zwaartekracht! Beleef een nieuwe yogaervaring. Het doek ondersteunt, haalt compressie uit je wervelkolom en geeft je een gevoel van vrijheid.